25 Ocak 2009
Linux ve Ölümlüler
Bir şirket söyleyin ki asırlardır batmamış olsun, bir devlet söyleyin ki asırlardır yıkılmamış olsun, bir insan söyleyin ki asırlardır ölmemiş olsun. Bu saydıklarımın hepsinin bir başlangıcı bir bitişi vardır ama ölümsüz olan fikirlerdir, ruhtur. İşte bu yüzden şirketlere ve kişilere bağlı çözümlere bel bağlamak ne kadar doğru? Linux ve açık kaynaklı uygulamalar insanlık var oldukça dün ve bugün olduğu gibi yarın da aynı ruhla var olmaya devam edecektir. Bu uygulamalar paylaşımla artan bir birikimin sonucudur. İşte ölümsüz olan da budur.
17 Ocak 2009
Bence İbn-i Rüşd haklıydı
Zamanında öğrendiğim bir tarihi gerçeği uzun uğraşlar sonucu yeniden buldum. Unutmamak için not alıyorum. Fatih Sultan Mehmet İslam'ın felsefeye bakış açısı konusunda İmam Gazali ve İbn-i Rüşd'ün eserlerinin değerlendirilmesini istemiş. Danışmanlarının değerlendirmesi sonucunda İmam Gazali'nin haklı olduğuna karar verilmiş. Kanaatimce bugün İslâm dünyasının yaşadığı acıların çoğunda bu kararın da katkısı yok değil. Bence İbn-i Rüşd haklıydı. Detaylarını da fırsatım olursa yazacağım. Kısaca şöyle bir alıntıyla özetleyeyim:
"...Ki o Endülüslü İbni Rüşd, batının Rönesans ve Reform dönemlerinin ana tetikleyicisi kabul edildiğinden, Batı tarafından Averros adıyla kendi bilim adamları arasında sayılmaktadır. Batı onun çizgisinden de etkilenerek gelişimini sıçramalı yapmış, Doğu dünyası ise esas olarak İmam Gazzali çizgisinde "ilerleyerek" gerilemiş, 300 yıllık İslam'ın altın çağına bir daha asla ulaşamamıştır."
"...Ki o Endülüslü İbni Rüşd, batının Rönesans ve Reform dönemlerinin ana tetikleyicisi kabul edildiğinden, Batı tarafından Averros adıyla kendi bilim adamları arasında sayılmaktadır. Batı onun çizgisinden de etkilenerek gelişimini sıçramalı yapmış, Doğu dünyası ise esas olarak İmam Gazzali çizgisinde "ilerleyerek" gerilemiş, 300 yıllık İslam'ın altın çağına bir daha asla ulaşamamıştır."
11 Ocak 2009
Türk Telekom'dan ilginç hizmet(kısıtı): WiRO
TV seyrediyorsanız son haftalarda sık sık ekranda gördüğünüz üzere Türk Telekom yine Cem Yılmaz'a tonla para vermiş ve adından söz ettirecek bir reklam hazırlamış. Reklamda açıkça söylendiği üzere WiRO ile yurtdışında Türkiye'deki sabit hattınızı yanında taşımış oluyorsunuz. İyi pek güzel, çağın icadı interneti Türk Telekom da faydalı bir iş için kullanan bir uygulama geliştirmiş. İşin ilginç yanı şu, yıllardır İnternet üzerinden telefon görüşmesi yapmamızı sağlayan VoIP operatörleri(www.nonoh.net, www.voipwise.com, vb) zaten bu iş için internet erişimimiz olan her yerde(yurtiçi, yurtdışı, internetiniz varsa Mars, Venüs) kullandığımız uygulamalardı. Oysa Türk Telekom, telefonu bilgisayara veya cep bilgisayarımıza soktuğu bu uygulamayı sadece yurt dışından kullanabilecek şekilde hizmete sokuyor. Ben de bir teknoloji meraklısı olarak hemen WiRO aboneliği başlattım ve 3 iş günü sonra açılan aboneliğimle ilk arama denememi yaptım. Sonuç: "Yanlış numara çevirdiniz" hatası aldım. Sebebini sormak için aradığım Türk Telekom Çağrı Merkezi'nden beklediğim üzere mantıklı bir gerekçe alamadım. Ardından internete New York üzerinden çıkmamı sağlayan özel yazılımla yaptığım aramadaysa aramanın başarılı olduğunu gördüm. Sonucun özeti: Türk Telekom, internetle devlet sınırları ortadan kalktığı halde WiRO hizmetinde internete yeniden devlet sınırlarını koydu. Türk Telekom bu sınırlamayı koymasa ne olurdu? Olacağı şu Türk Telekom astronomik ücretli şehirler arası görüşme kârından mahrum kalırdı. E bu haliyle bu hizmeti kullanma kabiliyetinde olan kişiler neden WiRO kullansın ki, nonoh'un 4 ayda 20€'luk tarifesi Türk Telekom'un tarifelerinden kat kat ucuz.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)