23 Haziran 2009

Online Depolama Alternatifleri

Artık bilgisayar her yerde kolay bulunabilen bir araç haline geldi. Bu gelişme ile birlikte kişisel verilerin tek bir bilgisayarda tutulmasındansa internet üzerinde herhangi bir yerden erişebilir olmak daha büyük avantajlar sağladı. İnternet üzerindeki depolama alanları sayesinde belgelerin bozulması, çalınması, kaybolması gibi sorunları aşmış oluyoruz. Bu konuda son bir kaç yılda bir çok şirket hizmet sağlamaya çalıştı ancak gün itibariyle kişisel kullanıma en uygun alternatifler şunlar:
ADrive: Ücretsiz 50GB alan; WEB UI'dan dosya yükleme. Dosya paylaşımı.
DropBox: Ücretsiz 2GB alan; Linux, Win, Mac uygulaması ile senkronizasyon. Klasör Paylaşımı.
SugarSync: Ücretsiz 2GB alan; Win, Mac uygulaması ile senkronizasyon. Klasör Paylaşımı.

6 Mayıs 2009

3 ay sonraki muhtemel sokağımız

Şu yazımda sebeplerini açıkladığım üzere 14 Ağustos'ta(şimdilik planladığımız tarih bu) Silikon Vadisi(Bilgisayar Mühendisliğinin Cenneti) olarak bilinen bölgeye taşınmayı planlıyoruz. Çekilişi kazandığımızı öğrendiğimiz günden bugüne oraya gitmemizi destekleyen de bir çok olay oldu. Örneğin yabancı bir ülkede yaşayabileceğimiz en büyük zorluklardan birisi kalacak yer bulmak olabilirdi. Neyseki şimdilik gelen haberler öyle değil. 5 yıldır bu bölgede yaşayan bir tanıdığımızın da yardımıyla 3 ay sonra şurada gözüken sokağa yerleşme imkanımız olacak. Henüz gitmeden bu sokaklarda gezme fırsatı bulabilmek de insanı ayrıca memnun ediyor.
Teşekkürler Google ;)

18 Mart 2009

Faydalı programlar/komutlar

Bugün okuduğum bir haberde şu an işime yaramasa bile bir gün yarayabileceğini düşündüğüm bir program öğrendim. Bunun gibi programları unutmamak için de bu kaydı kullanacağım:

http://orb.com: Kişisel görüntü kayıtlarınızı(webcam ve TV kartından gelen canlı görüntüler dahil) uzaktaki bir bilgisayara(doğal olarak artık iphone, wii,nokia dahil) aktarmanıza yarıyor. Bu sayede evinizde olmasanız bile evinizdeki her türlü görüntü kaynağından video izleyebiliyorsunuz. (Tabii ki benim kadar bilgisayar bilgisi olan herkes için bu altyapıyı elle kurmak zaten mümkün ama üşengeç anında aşçılar da dışardan yemek isteme hakkında sahiptir sanırım :) )

http://www.yuuguu.com: Web tabanlı ekran paylaşma ve yardımlaşma sitesi.

nmblookup: NetBios name lookup tool in samba for linux

last: List last login records

13 Mart 2009

Yeni Dünya'da yeni bir hayat fırsatı

Kasım 2007'de hayatımızda ilk kez başvurduğumuz Amerika'da sürekli oturma izni(Green Card) çekilişini daha ilk seferde kazanmamızla başlayan süreç 5 Mart günü gerçekleştirdiğimiz olumlu mülakatla yeni bir aşamaya girdi. Artık önümüzde Yeni Dünya'da yeni bir hayata başlamak için kapımız resmen açık. Bu kapıdan geçebilmek için Dünya'yı kasıp kavuran ekonomik kriz ortamı içinde 20 Ağustos'a kadar ülkemize, ailelelerimize, arkadaşlarımıza ve anılarımıza veda edip Amerika'ya yerleşmemiz gerekiyor. Hayırlısı...

25 Ocak 2009

Linux ve Ölümlüler

Bir şirket söyleyin ki asırlardır batmamış olsun, bir devlet söyleyin ki asırlardır yıkılmamış olsun, bir insan söyleyin ki asırlardır ölmemiş olsun. Bu saydıklarımın hepsinin bir başlangıcı bir bitişi vardır ama ölümsüz olan fikirlerdir, ruhtur. İşte bu yüzden şirketlere ve kişilere bağlı çözümlere bel bağlamak ne kadar doğru? Linux ve açık kaynaklı uygulamalar insanlık var oldukça dün ve bugün olduğu gibi yarın da aynı ruhla var olmaya devam edecektir. Bu uygulamalar paylaşımla artan bir birikimin sonucudur. İşte ölümsüz olan da budur.

17 Ocak 2009

Bence İbn-i Rüşd haklıydı

Zamanında öğrendiğim bir tarihi gerçeği uzun uğraşlar sonucu yeniden buldum. Unutmamak için not alıyorum. Fatih Sultan Mehmet İslam'ın felsefeye bakış açısı konusunda İmam Gazali ve İbn-i Rüşd'ün eserlerinin değerlendirilmesini istemiş. Danışmanlarının değerlendirmesi sonucunda İmam Gazali'nin haklı olduğuna karar verilmiş. Kanaatimce bugün İslâm dünyasının yaşadığı acıların çoğunda bu kararın da katkısı yok değil. Bence İbn-i Rüşd haklıydı. Detaylarını da fırsatım olursa yazacağım. Kısaca şöyle bir alıntıyla özetleyeyim:
"...Ki o Endülüslü İbni Rüşd, batının Rönesans ve Reform dönemlerinin ana tetikleyicisi kabul edildiğinden, Batı tarafından Averros adıyla kendi bilim adamları arasında sayılmaktadır. Batı onun çizgisinden de etkilenerek gelişimini sıçramalı yapmış, Doğu dünyası ise esas olarak İmam Gazzali çizgisinde "ilerleyerek" gerilemiş, 300 yıllık İslam'ın altın çağına bir daha asla ulaşamamıştır."

11 Ocak 2009

Türk Telekom'dan ilginç hizmet(kısıtı): WiRO

TV seyrediyorsanız son haftalarda sık sık ekranda gördüğünüz üzere Türk Telekom yine Cem Yılmaz'a tonla para vermiş ve adından söz ettirecek bir reklam hazırlamış. Reklamda açıkça söylendiği üzere WiRO ile yurtdışında Türkiye'deki sabit hattınızı yanında taşımış oluyorsunuz. İyi pek güzel, çağın icadı interneti Türk Telekom da faydalı bir iş için kullanan bir uygulama geliştirmiş. İşin ilginç yanı şu, yıllardır İnternet üzerinden telefon görüşmesi yapmamızı sağlayan VoIP operatörleri(www.nonoh.net, www.voipwise.com, vb) zaten bu iş için internet erişimimiz olan her yerde(yurtiçi, yurtdışı, internetiniz varsa Mars, Venüs) kullandığımız uygulamalardı. Oysa Türk Telekom, telefonu bilgisayara veya cep bilgisayarımıza soktuğu bu uygulamayı sadece yurt dışından kullanabilecek şekilde hizmete sokuyor. Ben de bir teknoloji meraklısı olarak hemen WiRO aboneliği başlattım ve 3 iş günü sonra açılan aboneliğimle ilk arama denememi yaptım. Sonuç: "Yanlış numara çevirdiniz" hatası aldım. Sebebini sormak için aradığım Türk Telekom Çağrı Merkezi'nden beklediğim üzere mantıklı bir gerekçe alamadım. Ardından internete New York üzerinden çıkmamı sağlayan özel yazılımla yaptığım aramadaysa aramanın başarılı olduğunu gördüm. Sonucun özeti: Türk Telekom, internetle devlet sınırları ortadan kalktığı halde WiRO hizmetinde internete yeniden devlet sınırlarını koydu. Türk Telekom bu sınırlamayı koymasa ne olurdu? Olacağı şu Türk Telekom astronomik ücretli şehirler arası görüşme kârından mahrum kalırdı. E bu haliyle bu hizmeti kullanma kabiliyetinde olan kişiler neden WiRO kullansın ki, nonoh'un 4 ayda 20€'luk tarifesi Türk Telekom'un tarifelerinden kat kat ucuz.